پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 1140
نویسنده : محمد حسین احمدی

آموزش چگونه با ورزش شانه های خود را کوچک کنیم؟

مقدمه:دوستان گرامی  راهی وجود ندارد که بتوان منطقه خاصی از بدن را کوچک کرد، اما نکاتی هست که با دنبال و عمل کردن به آنها می توانید شانه های خود را کوچک کنید. جایی که چربی را ذخیره یا می سوزانیم تا حدود زیادی به ژنتیکمان بستگی دارد. اگر بدنتان تمایل به ذخیره چربی در ناحیه شانه ها دارد، با دنبال کردن راهکار های کاهش وزن می توانید به سوزاندن چربی در بالا تنه کمک کنید.

اگر می خواهید شانه های خود را کوچک کنید چون بافت عضلانی زیادی در این منطقه دارید، می توانید نوع ورزش خود را تغییر دهید تا تمرکز کمتری روی عضله سازی در این ناحیه داشته باشد.همچنین با هر ورزشی نمی توانید به صورت منطقه ای بدن را کوچک کنید، کاهش بافت چربی در حالی که عضلات شانه را قوی می کنید می تواند رویکردی منطقی برای کوچک کردن شانه ها باشد.

سوزاندن چربی با ورزش هوازی
اگر می خواهید چربی بدنی که در بالا تنه ذخیره شده را بسوزانید، باید هدفتان دنبال کردن برنامه غذایی باشد که روی کاهش وزن متمرکز است. معمولا این برنامه ترکیبی است از ورزش های هوازی و تمرین های قدرتی.

با وجود اینکه می خواهید شانه ها را کوچک کنید نباید از انجام ورزش هایی که این ناحیه را قوی می کنند ترسی داشته باشید. هدف کاهش بافت چربی و اضافه کردن عضله است طوری که بتوانید عضلات شانه مخروطی شکل داشته باشید ( شکل مخروطی یکی از بهترین حالت های بدن است ).

انجام ترکیبی از ورزش های متوسط و شدید می تواند مزایایی از هر دو نوع فعالیت را برایتان به همراه داشته باشد.زمانی که برای ورزش و فعالیت می گذارید می تواند مختلف باشد، اما سعی کنید بیشتر روزهای هفته را ۳۰ تا ۶۰ دقیقه ورزش کنید.

ورزش هوازی انتخاب کنید که از انجامش لذت می برید: پیاده روی در طبیعت، دوچرخه سواری، آرام دویدن، و هر ورزش هوازی که خود می شناسید. بعضی از روزها برای مدت طولانی و با شدت متوسط ورزش کنید و بعضی روزها نیز در مدت زمان کم ولی با شدت بالا فعالیت خود را به پایان برسانید. تغییر روتین ورزشی نیز کمک می کند ورزش کردن برایتان کسل کننده نشود.

به برنامه غذایی خود تعادل دهید طوری که با کمبود کالری ( برای وزن کم کردن ) مواجه شود ولی به اندازه کافی مواد مغذی دریافت کند. این کمک می کند بدن برای تامین انرژی از ذخایر چربی خود استفاده کند، که همان هدف کاهش وزن است.

ورزش های حجم دهنده برای بالا تنه
تمرینات متعددی برای قوی کردن شانه و بازوها وجود دارد، و قبل از اینکه یک برنامه ورزشی را شروع کنید بهتر است با یک مربی ورزشی مشورت داشته باشید.اگر آسیب دیدگی های قبلی و یا شرایطی خاص دارید، برای شروع برنامه ورزشی حتما آنها را در نظر بگیرید.

برای اینکه بیشترین بهره را از ورزش های قدرتی بگیرید، باید به عضلاتتان زمان بدهید تا خود را بازسازی کنند. این یعنی باید گروه های عضلانی متفاوتی را در روز های مختلف قوی کنید، و یا همه ورزش های قدرتی خود را در یک روز انجام دهید و سپس روز بعد را استراحت کنید.توصیه می شود هر گروه عضلانی را ۲ تا ۳ مرتبه در هفته تمرین دهید. بسته به توانتان هر تمرین را ۲ تا ۴ ست تکرار کنید و در هر دور حرکات را ۸ تا ۱۲  مرتبه تکرار کنید.

ورزش هایی که به قوی کردن شانه ها و بازوها کمک می کنند:
شنای سوئدی: این ورزش ساده را تقریبا هر جایی می توانید انجام دهید. این حرکت تنها روی بازو و شانه کار نمی کند بلکه روی هسته بدن هم تاثیر می گذارد. اگر قادر به انجام حرکت روی نوک پاها نیستید می توانید آن را با استفاده از زانوها انجام دهید. دستهای خود را تا حدود ۹۰ درجه خم کنید، و خود را به طرف بالا بکشید.

بالا کشیدن شانه: دو دمبل سبک به دست بگیرید ( اگر در خانه دمبل ندارید می توانید از قوطی های کنسرو استفاده کنید ) و دست ها را به حالت معمولی دو طرف بدن نگه دارید. دست ها صاف بماند و سپس هر دو دست را به دو طرف یا به سمت جلو بالا بیاورید.وزنه ها را بالا تر از سطح شانه نبرید و اگر از انجام این تمرین احساس درد کردید سریع کار را متوقف کنید.

پرس دمبل به حالت نشسته: روی یک صندلی یا نیمکت بنشینید و کمر خود را صاف کنید. دو وزنه بدست بگیرید ( و یا همان قوطی های کنسرو ) سپس آرنج ها را خم کنید تا وزنه ها به سطح گوش برسند. دست ها را صاف به طرف بالا ببرید و به همین شکل حرکت را تکرار کنید.

این ورزش ها می توانند شروعی برای قوی ساختن شانه ها باشند، اما ورزش های بسیار زیاد دیگری هم هستند که می توانید روی آنها نیز کار کنید. با شروع کاهش وزن بیشترین نتیجه را در بالا تنه خواهید دید چون بیشتر به آنجا اهمیت داده اید، با کاهش بافت چربی حالا بافت عضلانی که قوی هم شده بهتر خود را نشان می دهد.

عضله بیش از حد؟ ورزش خود را تغییر دهید
اگر شانه هایتان به خاطر حجم زیاد عضله بزرگ شده اند، می توانید ورزش خود را تغییر دهید و تمرکز را از روی قدرت دهی به این منطقه بردارید. می توانید ورزش هوازی بیشتری انجام دهید، بیشتر به ورزش های پایین تنه بپردازید و از وزنه های سبک برای بالا تنه استفاده کنید. هر عضله ای که کمتر استفاده شود سوزانده می شود.

چگونه با لباس پوشیدن شانه ها را کوچکتر جلوه دهیم؟
اگر شکل بدنتان به صورت طبیعی دارای شانه هایی پهن است، شاید فقط روش هایی خاص به کوچک تر جلوه دادن هیکلتان کمک کند. اگر هدفتان کوچک نشان دادن شانه ها است راه هایی وجود دارد که می توانید به صورت طبیعی این کار انجام دهید.خانم هایی که شانه هایی پهن دارند می توانند لباس هایی خاص به تن کنند تا خیلی ساده به پهنای شانه خود تعادل دهند.

نتیجه گیری:کاربران محترم  یکی از این توصیه ها پوشیدن لباس هایی با یقه های V شکل است، و یا می توانید لباسی بپوشید که به خاطر طرح خاص حواس به سمت شانه ها نرود. از لباس هایی که شانه ها را بولد می کند استفاده نکنید چون ممکن است شانه ها پهن تر از آنچه هستند نیز نشان داده شوند.یکی دیگر از ترفندها این است که برای بالا تنه از رنگ های تیره و پایین تنه از رنگ های روشن استفاده کنید. همراه با ما باشید.

 


:: برچسب‌ها: آموزش چگونه با ورزش شانه های خود را کوچک کنیم ,



بازدید : 1203
نویسنده : محمد حسین احمدی

 

دانلود اپلیکیشن Sarfejoo تخفیف یاب و مقایسه قیمت

مقدمه:خب دوستان  امروز با معرفی جامع ترین و کارامد ترین همیار خرید برای کاربران ایرانی در خدمت شما هستیم. اپلیکیشن صرفه جو بهترین ابزار برای کشف بهترین محصول با نازل ترین قیمت و البته با خدمات پس از فروش کامل می باشد که امکان نمایش همزمان محصولات فروشگاه های آنلاین و آفلاین را برای کاربر مهیا کرده است. بسیاری از اوقات مجبور هستید برای اطمینان از گران نبودن کالای موجود در فروشگاه های اینترنتی به جست و جو در میان این قبیل فروشگاه ها بپردازید و چه بسا در سطح شهر فروشگاه هایی باشند که همان محصول را ارزان تر و با شرایط بهتر ارائه نمایند. با نرم افزار صرفه جو دیگر هیچ احتیاجی به صرف ساعت ها وقت نخواهید داشت و تنها با یک جستجو تمامی فروشگاه های موجود را زیر نظر می گیرید.

 اپلیکیشن Sarfejoo
اپلیکیشن Sarfejoo

ویژگی ها و قابلیت های مهم صرفه جو :

  • مشاهده طیف وسیعی از قیمت ها برای یک کالای خاص از انواع فروشگاه ها
  • امکان نمایش مختصات فروشگاه ها بر روی نقشه
  • نمایش نتایج به صورت همزمان برای فروشگاه های آنلاین و فروشگاه های سطح شهر
  • وجود قابلیت جستجوی پیشرفته
  • امکان ایجاد یک ویجت برای هر کالا
  • نمایش توضیحات و خدمات پس از فروش کالا، ارائه شده از سوی فروشگاه یا تولید کننده محصول
  • امکان تشکیل لیست کالا های محبوب

اطلاعات:

  • اسم برنامه: Sarfejoo – صرفه جو
  • دسته: خرید
  • ورژن: ۱٫۸٫۳
  • شرکت سازنده: صرفه جو
  • حجم: فایل نصبی: ۳ MB
  • ورژن اندروید پیشنیاز: ۴٫۰ و بالاتر

دانلود از مایکت

نتیجه گیری:کاربران عزیز و خوبم به انتهای مطلب معرفی  اپلیکیشن Sarfejoo رسیدیم.  باید از بابت جامعیت نرم افزار بگوییم که Sarfejoo کامل ترین و جامع ترین ابزار در نوع خود به شمار می رود و بی تردید نیاز هر کاربری را برطرف خواهد ساخت. شایان ذکر است که نرم افزار صرفه جو در زمره اپلیکیشن های خرید دسته بندی می شود و توسط تیم صرفه جو ساخته شده است. این نرم افزار هم اکنون دارنده نمره ۴٫۱ در پلی استور است.

 


:: برچسب‌ها: دانلود اپلیکیشن Sarfejoo تخفیف یاب و مقایسه قیمت ,



برج‌هایی که صهیونیست‌ها را وحشت زده کرد
نوشته شده در شنبه 23 مرداد 1395
بازدید : 814
نویسنده : محمد حسین احمدی

اقدام ارتش لبنان به ساخت چند برج دیده بانی در طول مرز لبنان با فلسطین اشغالی موجب نگرانی و وحشت صهیونیست ها شده است.

به گزارش مشرق، هرچند رژیم صهیونیستی به طور مکرر حاکمیت لبنان را از زمین و هوا و دریا نقض می کند ، این رژیم تاب تحمل چند برج دیده بانی را ندارد که ارتش لبنان در مرزهای این کشور با فلسطین اشغالی ساخته است.

 

شبکه المنار گزارش کرد که ساخت این برج ها موجب خشم رژیم اشغالگر شده و در دل شهرک نشینان وحشت ایجاد کرده است. آنها نگرانند که حزب الله لبنان از این برج ها استفاده کند.

کوبی کوهن یک شهرک نشین ساکن زرعیت گفت: این شوخی نیست، بلکه هشدار است. در اینجا نگرانی زیادی وجود دارد که قابل توصیف نیست.

شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم گزارش کرد، شهرک نشینان نگرانند که حزب الله کنترل این برج ها را به دست بگیرد و از آن برای حمله به شهرک های مرزی استفاده کند.

رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند ساخت این برج ها ضربه ای به تدابیری محسوب می شود که ارتش اشغالگر در مرزها ایجاد کرده است تا مانع دیده شدن این سوی مرز از داخل لبنان در برخی مناطق مرزی حساس شود.

این رسانه ها به نقل از منابعی در ارتش اسرائیل اعلام کردند ارتش در حال پیگیری و رصد عملیات احداث این برج ها و استفاده از آنها است.

شانزده سال از زمان بیرون راندن دشمن از جنوب لبنان و بقاع غربی گذشته است و وحشت صهیونیست ها از توانایی های لبنانی ها اعم از ارتش و مردم و مقاومت لبنان ادامه دارد.

برج‌هایی که صهیونیست‌ها را وحشت زده کرد

 

 


:: برچسب‌ها: برج‌هایی که صهیونیست‌ها را وحشت زده کرد ,



بازدید : 1061
نویسنده : محمد حسین احمدی
چین ارکستر، فرصت تمرین زیادی به او نمی‌دهد، ضمن آنکه او برخلافِ سنتِ دیگر رهبران، حالا بی آنکه مکان مناسبی برای اقامتش در نظر گرفته باشند، در منزل یکی از دوستانش است؛ با همه اینها، «شهرداد روحانی» چندان تمایلی ندارد که درباره‌ی این مسایل صحبت کند، می‌گوید این مشکلات وجود دارد؛ اما او به عنوان رهبر ارکستر وظیفه دارد تا اجرایی بی‌عیب و نقص را رهبری کند. او آدم کم حرفی است و دوست ندارد درباره‌ی خیلی چیزها حرف بزند؛ مثلا رزومه‌ی پر و پیمانش و می‌گوید که همه چیز را باید با عملکرد کنونی‌اش سنجید…” />

گفت‌وگوی «موسیقی ما» با رهبر میهمان ارکستر سمفونیک تهران؛

شهرداد روحانی: در دوران ما همه چیز در ارکستر آرام بود

موسیقی ما  ارکستر سمفونیک تهران همین روزها به رهبری «شهرداد روحانی» چهره نام‌آشنای موسیقی کلاسیک کنسرت دارد. بعد از آن حاشیه‌ها و تندبادهایی که ارکستر سمفونیکِ تهران پشتِ سر گذاشت؛ حالا مردِ آرام و شناخته‌شده می‌خواهد به عنوان رهبر مهمان، کنسرتی برگزار کند که به دلیل استقبال مخاطبان یک شب دیگر -هفدهم خرداد ماه- تمدید شد. ارکستر قرار است کنسرتو- پیانوی شماره‌ی دو راخمانینف را به همراه اورتور اگمونت اثرِ بتهوون و «پرنس ایگور» اثرِ الکساندر برودین بنوازد که در این قطعه، گروه کر نیز ارکستر را همراهی خواهد کرد؛ اما اجرای سه قسمت از سوئیت بیژن و منیژه اثر استاد «حسین دهلوی» دیگر قطعه‌ای است که «روحانی» برای این اجرا در نظر گرفته است. اجرای چین ارکستر، فرصت تمرین زیادی به او نمی‌دهد، ضمن آنکه او برخلافِ سنتِ دیگر رهبران، حالا بی آنکه مکان مناسبی برای اقامتش در نظر گرفته باشند، در منزل یکی از دوستانش است؛ با همه اینها، «شهرداد روحانی» چندان تمایلی ندارد که درباره‌ی این مسایل صحبت کند، می‌گوید این مشکلات وجود دارد؛ اما او به عنوان رهبر ارکستر وظیفه دارد تا اجرایی بی‌عیب و نقص را رهبری کند. او آدم کم حرفی است و دوست ندارد درباره‌ی خیلی چیزها حرف بزند؛ مثلا رزومه‌ی پر و پیمانش و می‌گوید که همه چیز را باید با عملکرد کنونی‌اش سنجید:
 

 

  • * از بازگشایی ارکستر سمفونیک بیش از یک سال می‌گذرد و این اولین حضور شما به عنوان رهبر مهمان است.

بله؛ من در ۱۳-۱۲ سال گذشته با ارکستر سمفونیک تهران فعالیت‌های بسیاری داشتم و کنسرت‌های متعددی برگزار کردیم که نتیجه‌ی بخشی از آن سه سی‌دی صوتی و دو سی‌دی تصویری است که از اجراهای زنده‌ی ارکستر سمفونیک تهران ضبط کردیم و خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از آن شد. در این مدت، وقفه‌ای در این فعالیت‌ها رخ داد که باعث شد دیگر با این ارکستر فعالیت نداشته باشم. سفرِ اخیر من به ایران نیز تنها برای انجام ادامه‌ی تور رسیتال پیانویم در شهرستان‌های مختلف و تهران بود و هیچ برنامه‌ریزی در خصوص همکاری با این ارکستر انجام نشده بود و البته خودم هم چنین قصدی نداشتم؛ اما با شرایطی که هم‌اکنون برای ارکستر پیش آمده است از من برای حضور در آن دعوت شد و من هم پذیرفتم. البته در این میان سفر چین ارکستر سمفونیک پیش آمد که برنامه‌های ما را فشرده کرد.

  • * یعنی برنامه‌ای از قبل برای حضور شما در ارکستر وجود نداشت؟

خیر، همان‌طور که گفتم این سفر مثل سفرهای اخیر من برای اجرای برنامه‌های خودم در تهران و چند شهرستان دیگر بود. از زمانِ آمدنم هم  در رشت، کرمانشاه برنامه داشته‌ام و قرار است در تهران و اصفهان نیز کنسرتِ‌ دیگری برگزار کنم. هیچ برنامه‌ای برای همراهی با ارکستر سمفونیک نداشتم، چون ارکستر سمفونیک مشغول انجام برنامه‌های خودش بود و من در جریانِ کارهایش قرار نداشتم؛ اما ظاهرا به تازگی تصمیم گرفته شده است که ارکستر به شکل دیگری اداره شود و می‌توان گفت هم‌اکنون این ارکستر در یک فاز انتقالی هست و در این میان من به عنوان رهبر مهمان فعالیت می‌کنم.

  • * با توجه به اینکه شما سال‌ها به عنوان رهبر در این ارکستر فعالیت کردید، اگر پیشنهاد رهبرِ دایم ارکستر را به شما بدهند، خواهید پذیرفت. این سوال را از این جهت می‌پرسم که حالا بازار حدس و گمان‌‌ها درباره‌ی رهبر دایم داغ است.

ببینید من برای اجرای این ارکستر تمرین فشرده‌ای در پیش دارم و به همین خاطر بیشتر علاقه و تمرکزم روی این برنامه است. همه چیز را باید به زمان سپرد؛ در حال حاضر برای گمانه‌زنی‌ها و صحبت در این مساله بسیار زود است. باید دید که بر ارکستر چه شرایطی حاکم می‌شود؛ ضمن اینکه در صورت طرح این مساله، من خواسته‌ها و شرایطی دارم که تنها در صورت تحقششان می‌توان به ادامه‌ی همکاری فکر کرد. برای همین برنامه هم خواسته‌هایی داشتم؛ اما حالا بیشتر ترجیح می‌دهم تا تمرکزم روی این برنامه باشد، به خصوص اینکه برنامه‌ی سنگین و فشرده‌ای است و به خاطر سفر چین ارکستر، کار سختی در پیش داریم. تمرینات ما بسیار محدود است – من از شنبه تمرینات را شروع کرده‌ام- ، پیش از آن نیز نمی‌دانستم که ارکستر در چه وضعی است؟ چون بیشتر از یک سال است که کارهای ارکستر را نشنیده‌ام.

  • * در صحبت‌هایتان به این مساله اشاره کردید که برای پذیرفتن این اجرا، خواسته‌هایی داشتید. این خواسته‌ها چه بوده است؟

ضمن احترامی که به تمامی نوازندگان ارکستر می‌گذارم، برای اینکه در این مدت با آنها آشنایی نداشته‌ام، خواستم تا تعدادی از نوازندگانی که با توانایی‌هایشان آشنا هستم و پیش از این هم با آنها کار کرده‌ام، در این اجرا حضور داشته باشند یا مثلا خواستم حداقل امکانات و ساعات و زمان تمرینِ مشخص وجود داشته باشد. رپرتواری که من برای این برنامه رهبری می‌کنم بیشتر به دوره‌ی موسیقی کلاسیک و رومانتیک بر می‌گردد. قطعاتی که در دوران رمانتیک نوشته شده است، از تعدادِ خاصی نوازنده بهره می‌گیرد که قول آن را به من داده‌اند. این خواسته‌ها هرگز عجیب نیست و خواسته‌های خیلی معقولی بوده است.

  • * این فرصت کم برای تمرین با ارکستر نگرانتان نمی‌کند.

حتما. اجرای بی‌عیب و نقص از این قطعات با این میزان تمرین، کار ساده‌ای نیست، به خصوص اینکه ارکستر در سفر بوده و نوازنده‌ها خسته هستند. متاسفانه همه‌ی این شرایط علیه روند معمولی جلو می‌رود؛ اما چاره‌ای نیست. ما در این شرایط هستیم و برنامه از قبل اعلام شده و تمامی بلیت‌ها به فروش رفته است. ما نمی‌توانیم برنامه را عقب بیاندازیم؛ پس من به عنوان رهبر ارکستر باید تمام سعی‌ام را بکنم که بهترین نتیجه را از این تعداد تمرین بگیرم. آدم هر چقدر هم برنامه‌ریزی درست می‌کند، قرار بود تمرینات از هفته‌ی پیش باشد. من حتی برنامه‌ی شیرازم را برای این اجرا لغو کردم و البته امیدوارم به زودی در این شهر کنسرت داشته باشم.

  • * گویا برنامه ارکستر تمدید شده؛ اتفاقی که در این مدت رخ نداده بود. فکر می‌کنید دلیل استقبال از این برنامه‌ی ارکستر چیست؟‌

یکى از وظایف ابتدایى رهبر ارکستر باید این باشد که قطعات را براى اجرا طورى انتخاب کند که در حین بالا نگهداشتن سطح کیفى کار، شناخت و سلیقه جامعه را هم در نظر بگیرد و این همان چیزى بود که متاسفانه در این مدت توجه کافى به آن نمى شد و در نتیجه کنسرت‌هاى ارکستر سمفونى رفته رفته مخاطب هایش را از دست داد.

  • * اجرای اثری از استاد دهلوی ادای دینی به ایشان است.

بله، البته من اصولا در هر برنامه‌ای که اجرا می‌کنم، سعی می‌کنم حداقل یک قطعه از آهنگسازان ایرانی در آن وجود داشته باشد و یک سولیست ایرانی هم در آن بنوازد. ما خوشبختانه در این کنسرت هم یک سولیست بسیار خوب ایرانی به نام آقای «امیر مهیار مرادی» داریم که پیانیست بسیار خوبی است و کنسرتو پیانوی شماره‌ی دو راخمانینف را اجرا می‌کند؛ اما برای انتخاب قطعه‌ای از آهنگسازان ایرانی چه چیزی بهتر از قطعه‌ی استاد حسین دهلوی؟ به خصوص اینکه زمانی که من هنرستان موسیقی ملی درس می‌خواندم ایشان رییس هنرستان بودند و زمانی نیز رهبر ارکستر صبا بودند که من در آن ارکستر ویولون می‌نواختم. متاسفانه ایشان هم‌اکنون از لحاظ سلامتی در موقعیت خوبی نیستند و من برای سلامتی ایشان دعا می‌کنم.

  • * شما همیشه نگاهی امیدوارانه به نوازندگان ایرانی دارید و حالا هم روی سولیست‌های ایرانی تاکید می‌کنید، در حالی که به هر حال حضور نوازندگان برجسته‌ی خارجی هم می‌تواند به ارتقای موسیقی ما کمک کند.

ببینید الان در موقعیتی هستیم که بهتر است نوازندگان داخلی که تعدادشان هم بسیار زیاد است؛ تشویق شوند، ضمن آنکه سولیست خارجی هزینه‌ی سفر، دستمزد، هتل و … دارد که هزینه‌ی بالایی است. از آن طرف این نوازندگان معمولا یک برنامه‌ اجرا می‌کنند و می‌روند. فکر نمی‌کنم این روند تاثیر چندانی در سطح موسیقی کشور ما بگذارد. اما وقتی یک جوان مستعد ایرانی را به عنوان سولیست انتخاب می‌کنیم؛ او را برای ادامه‌ی فعالیت تشویق و برای آینده‌ی جامعه‌ی موسیقی کشور تربیت می‌کنیم. به همین خاطر است که من در تمام برنامه‌هایم از چند سولیست ایرانی استفاده کرده‌ام، برای مثال در آخرین برنامه‌ام در جشنواره‌ی موسیقی فجر، دو سولیست جوان ایرانی «آرمین قیطاسی» ابوا و «میلاد عالمی» ویولون نواختند و بسیار هم خوب ظاهر شدند. اینها خودشان را به موسیقی ایران معرفی کردنند.

  • * آقای روحانی به نظرتان چرا ارکستر سمفونیک همواره تا این اندازه درگیر حاشیه است.

با شما موافق نیستم، من در دورانی که در ارکستر فعالیت می‌کردم همه چیز آرام و خوب به نظر می‌رسید. من سالی چند بار می‌آمدم و جو نامطبوعی حاکم نبود. البته همیشه مساله‌‌ی مالی وجود داشته است و اگر این مساله حل شود بسیاری از مشکلات دیگر برطرف خواهد شد. قرارداد نوازنده‌ها، دستمزد و بیمه نوازنده‌ها یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که امیدوارم برای همیشه مرتفع شود؛ اما من در جایگاه کنونی‌ام قدرتی درباره‌ی آنها ندارم. اما در آن زمان که حضور پررنگ‌تری در ارکستر داشتم، همیشه کارمان را انجام می‌دادیم و معمولا برنامه‌هایی که من می‌گذاشتم با استقبال زیادی مواجه می‌شد که همین به چرخه‌ی اقتصادی ارکستر کمک می‌کرد؛ حتی اولین باری که ارکستر سمفونیک تهران قطعات کلاسیک در برج میلاد اجرا کرد، هم برنامه با استقبال خوبی مواجه شد که خب در آن زمان اجرای برنامه‌ی موسیقی کلاسیک، آن هم برنامه‌ی سنگینی که ما داشتیم، برای خیلی‌ها باعث تعجب بود.

  • * به نظر شما بهترین زمان برای برگزاری کنسرت ارکستر سمفونیک چقدر است؟‌

باید واقع‌بینانه به برگزاری کنسرت‌ها نگاه کرد. در اروپا ارکسترها هر هفته برنامه دارند و در هر برنامه هم رپرتوار و برنامه‌ی جدیدی اجرا می‌کنند، حتی من در آنکارا دو هفته رهبری کردم که در هفته‌ی اول تمام برنامه موسیقی کلاسیک بود و هفته‌ی بعد قطعات از موسیقی فیلم ، یعنی ارکستر به اندازه‌‌ای توانایی داشت که می‌توانست با چهار تمرین یک برنامه‌ی جددید اجرا کند؛ اما در ایران اگر بخواهیم واقع‌بینامه نگاه کنیم باید ماهی یک رپرتوار اما در روزهای مختلف، مثلا ۶-۵ شب اجرا شود.

  • * درباره رسیتال‌هایتان هم توضیح می‌دهید؟

من الان مدتی است که رسیتال پیانویم را شروع کردم. در تهران بار قبل ۷ شب کنسرت داشتیم و هنوز هم می‌شد که برنامه‌ها ادامه پیدا کند؛ اما از آنجا که من برای اجرا در شهرستان‌ها تعهد داده بودم و بعد باید به امریکا بر می‌گشتم به همان هفت شب قناعت کردم. می‌خواهم این رسیتال پیانو را در تمام شهرهایی که امکان دارد اجرا کنم، به خصوص اینکه فکر می‌کنم تمام فعالیت‌های فرهنگی به پایتخت ختم شده است و خب هم‌وطنانِ شهرهای دیگر برایشان آسان نیست که برای دیدن کنسرت به تهران می‌آیند؛ هر چند بسیار خوشحالم که برای بعضی از برنامه‌های من این اتفاق رخ می‌دهد؛ برای مثال بار قبل که در ایران برنامه داشتم، ۲۵ هم‌وطن اصفهانی به تهران آمده بودند که برای من افتخار بسیار بزرگی بود. اینجا لازم است از نمایندگی پتروف تشکر کنم که برای اجرا در تمامی شهرها یک کنسرت- پیانو در اختیار من گذاشته است. به هر حال در بعضی شهرها رسیتال و در برخی دیگر دوئت و تریو اجرا خواهم کرد. در رسیتالِ پیانو قطعاتی چون پروان، رقص بهار، عذرا، صبح تازه ،ابدیت اصفهان، سرزمین مادری، قصه‌ی باران، بادبادک و تعدادی قطعه‌ی دیگر که همگی از ساخته‌های خودم هست، اجرا می‌شود.

 

 

:: برچسب‌ها: شهرداد روحانی: در دوران ما همه چیز در ارکستر آرام بود ,



پدرخوانده ها هم گاهی اشتباه می کنند
نوشته شده در شنبه 23 مرداد 1395
بازدید : 776
نویسنده : محمد حسین احمدی
هفت صبح – فریده کلخورانی: در دنیای نقد سینما الزاما منتقدان گروهی پیشرو و زیرک در پیشانی افکار عمومی سینمایی نیستند. الزاما چیزهایی که آنها کشف می کنند همان حقیقتی نیست که تماشاگران بعد از آنها به ارزش های نهفته و پنهانش دست پیدا می کنند. اتفاق برعکس. درگیری همیشگی منتقدان با تئوری ها و نظریه های فیلم گاه آنها را از کشف و درک بدیهی ترین اتفاقات حوزه نقد فیلم باز داشته است.

 

گاه فلان اثر شگفت انگیز در یک قدمی شان بوده اما منتقدان متفرعنانه استقبال تماشاگران را در قاعده کلی «فیلم های تجاری و تماشاگرپسند الزاما آثار کم ارزشی هستند» رده بندی کرده و دچار غفلتی تاریخی شده اند. در اینجا پنج فیلم را برایتان مثال می زنیم که از سوی جریان نقد فیلم با بی اعتنایی سهمگینی رو به رو شد اما بعدها جریان نقد فیلم شاید به ناچار آنها را به جرگه پرارزش ها وارد کرد.

 

جریان نقد فیلم جریانی پویا و متحرک است اما گاه در پیله معیارهای صلب ارزشگذاری از درک حقایق پیش رو باز می ماند. مانند همان مثال درختانی که نمی گذارند جنگل دیده شود. این را هم باید متذکر شد که این گونه هم نیست که جریان نقد فیلم همیشه پشت سر عشق فیلم ها قرار بگیرد. مثال های بسیار دیگری وجود دارد که ثابت می کند هنوز هم انتخاب های منتقدان با ضریب اطمینان بیشتری، فیلم های باارزش را برای آیندگان حفظ می کنند.

۱- کازابلانکا

رمانی قراردادی مایکل کورتیز سال های سال الهام بخش عشاق سینما بود که در ضرباهنگ روابط عاطفی پیچیده فیلم نوعی از شوریدگی و پریشانی منطبق با حال و هوای جهان معاصر را کشف کرده بودند. کازابلانکا محصول ۱۹۴۲ است. از کارگردانی که به شکل رسمی فیلمساز درجه ۲ آمریکایی شناخته می شود. برنده شدن در اسکار و تبلیغات داغ فیلم منتقدان را به این شاهکار کلاسیک بدبین کرده بود.

اما عشاق سینما با سماجت فیلم را به سطح اول جریان نقد فیلم آوردند و به تدریج و از دهه ۸۰ به بعد فیلم در لیست ۱۰۰ فیلم برتبر تاریخ سینما وارد شد و با حرکتی خزنده به سمت رده های بالا در حرکت است. در آخرین رای گیری سایت اند ساند در سال ۲۰۱۲ این فیلم در رتبه ۸۴ بهترین فیلم های تاریخ سینما قرار داشت. همفری بوگارت و اینگرید برگمن مشهورترین زوج تاریخ سینما را در این فیلم عرضه کردند.



۲- روزی روزگاری غرب

این آخرین وسترن مهم سرجیو لئونه در سال ۱۹۶۸ ساخته شد. سه گانه قبلی اش یعنی به خاطر یک مشت دلار، برای چند دلار بیشتر و سپس خوب بد زشت همگی کلینت ایستوود را در صدر بازیگران خود داشتند. اقتباس های ایتالیایی سرجیو لئونه از سینمای وسترن عاری از آن آموزه های ایدئولوژیک نهفته در این ژانر سینمایی در مورد نبرد خیر و شر و مسئله شرافت و خباثت بود.

در دهه ۶۰ و در دوران اوج جنگ سرد و بحران کوبا و جنگ ویتنام و دیوار برلین کسی حوصله آن نوع مواجهات ساده اندیشانه و به شدت آمریکایی را نداشت. لئونه زودتر از همه این مسئله را درک کرد و توانست منطبق بر خواسته های روز مقادیری طنز، شرارت و البته کثافت را به این ژانر وارد کند و همه را شگفت زده سازد. وسترن های او سویه لاتین و مکزیکی وسترن های آمریکایی را تشدید کردند و قهرمان های جدیدی را به سینمای وسترن عرضه کردند. منتقدان را بدبینی به این نوع جدید که نامش را وسترن اسپاگتی گذاشته بودند مواجه شدند. حتی برخی از آنها به کمال تکنیکی سرجیو لئونه و سبک به شدت استریلیزیه اش در کارگردانی این فیلم ها اشاره کردند اما هیچ کدام نخواستند فیلم های لئونه را به عنوان آثار بزرگ سینمایی ارزیابی کنند.

در سال ۱۹۶۸ لئونه بدون حضور کلینت ایستوود جاه طلبانه ترین وسترن اسپاگتی خود را عرضه کرد. او از چارلز برانسون در نقش اصلی و هنر فاندای پیر در نقشی شرورانه در نقش استفاده کرد. این حرکت او به شدت غافلگیرکننده بود. فاندا همیشه نماد نجابت، اخلاق مداری و شرافت بود اما حالا در روزی روزگاری غرب یک بدمن مشمئزکننده بود. روزی روزگاری غرب با یک فصل افتتاحیه خارق العاده که هنوز هم درسی بی بدیل در مقوله میزانسن و فضاسازی است آغاز می شود و بی توقف وسترن اسپاگتی را محملی برای روایت حماسه ای عظیم از غرب وحشی می کند.

استفاده تجاری سرجیو لئونه از ظرفیت های کلادیا کاردیناله که در دهه ۶۰ نماد تجاری سینمای ایتالیا محسوب می شد جایگاه فیلم را در میان عشاق سینما محکم تر ساخت. فیلم بالاخره و در ادامه روند رو به رشد ستایش از لئونه جایگاه انتقادی محکمی برای خود دست و پا کرده است و در آخرین رای گیری سایت اند ساند به جرگه ۱۰۰ فیلم برتر تاریخ سینما وارد شده و در جایگاه ۷۷ قرار گرفته است.



۳- پدرخوانده

فرانسیس فورد کاپولا نابغه نیویورکی برادران وارنر در سی سالگی فیلم ۱۸۵ دقیقه ای را ساخت که به زودی عشاق فراوانی در سراسر جهان یافت و با فراگیر شدن ویدئو و دی وی دی، نسخه های قانونی و قاچاقش تقریبا در خانه تمام عشاق سینما و حتی کسانی که سینما را به شکل تفننی دنبال می کنند وجود دارد. برخی تخمین ها وجود ۷۰۰ میلیون نسخه دی وی دی از این فیلم را خبر می دهند.

داستان خانواده دون کورلئونه برمبنای رمان مشهور ویتوریو پوزو و بازی های چشم نواز مارلون براندو و آل پاچینو همه را غافلگیر کرد. پیروزی تجاری فیلم آن هم در درامی تقریبا به شکل کاملا مردانه، منتقدانی را که به شکل سنتی شیفته دستمایه های قابل تحلیل ملودرامیک بودند، غافلگیر کرد. منتقدان با کم اعتنایی به این فیلم عجیب خیره شده بودند. البته منتقدانی که به جریان روز سینمای آمریکا نزدیک بودند از فیلم استقبال کردند اما هیچ کدامشان علاقه ای به وارد کردن نام فیلم در جرگه شاهکارهای تاریخ سینما نداشتند.

عشاق سینما اما به سرعت و بی رودربایستی به ستایش از فیلم پرداختند. پخش های متعدد تلویزیونی و تکثیرهای ویدیویی همگان را به این نتیجه رساند که پدرخوانده یک شاهکار سینمایی است. تثبیت جایگاه انتقادی این فیلم راه را برای قسمت دوم این فیلم هم هموار ساخته بود. در آخرین رده بندی بهترین فیلم های تاریخ سینما در مجله سایت اند ساند ۲۰۱۲، پدرخوانده یک در رتبه ۲۲ و پدرخوانده دو در رتبه ۳۰ قرار دارند.



۴- راننده تاکسی

این شاهکار عجیب مارتین اسکورسیزی دهه ها طول کشید که بتواند به فهرست بهترین های تاریخ سینما راه یابد. اگر پدرخوانده به خاطر انطباقش با سنت کلاسیک سینمای آمریکا از نگاه منتقدان دور مانده بود در مورد راننده تاکسی موضوع کاملا برعکس است. فیلم نوعی واگرایی شدید از شاخصه های مرسوم سینمای آمریکا را به نمایش می گذارد.

این واگرایی از اواخر دهه ۶۰ و با فیلم ایزی رایدر شروع شده بود و در فیلم هایی مثل پنج قطعه آسان از باب رافلسون و یا مک کیب و یا خانم میلر از رابرت آلتمن هم مشاهده می شد اما در راننده تاکسی این واگرایی به اوج خود رسید. ایدئولوژی های مرسوم سینمای آمریکا در مورد قهرمان شجاع که به تنهایی وارد عمل می شود تا دخترک معصوم را از دست اشرار رها سازد اینجا و در شخصیت تراویس بیکل با بازی رابرت دنیرو وجهی مازوخیستی و بیمارگونه می یابد و منتقدان را که تا آن روز خودشان را در دوقطبی سینمای اروپا راحت احساس می کردند دچار سرگشتگی بود.

معیارهای منتقدان در مورد این فیلم کارساز نبود. اما عشاق سینما (و نه تماشاگران عام) در مورد این شاهکار مارتین اسکورسیزی دچار شک و شبهه نشدند و بلافاصله آن را در اعماق قلب خود جای دادند. در کنش ها و رفتارهای نابهنجار تراویس بیکل نوعی به آخر خط رسیدگی و استیصال روانی وجود دارد که از سوی بسیاری از تماشاگران ویژه سینما به عنوان ترجمان جامعه دهه ۷۰ 
پذیرفته شد.

راننده تاکسی تا یکی دو دهه زیر درخشش دیگر فیلم اسکورسیزی یعنی گاو خشمگین قرار داشت اما بالاخره منتقدان هم در مورد ارزش های این شاهکار دهه ۷۰ (با فیلمنامه پل شرایدر) به توافق رسیدند. در آخرین رده بندی بهترین فیلم های تاریخ سینما به انتخاب منتقدان در مجله سایت اند ساند این فیلم به رتبه ۳۱ دست یافته است. در حالیکه مثلا گاو خشمگین به رتبه ۵۳ فرو افتاده است.



۵- پالپ فیکشن

میلیون ها هوادار سینما در سراسر جهان این فیلم تارانتینو را می پرستند و آماده اند که این فیلم را به عنوان یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینما معرفی کنند. دومین فیلم کوئنتین تارانتینو که در سال ۱۹۹۴ ساخته شد و قراردادهای ژانر گانگستری سینمای دهه ۴۰ آمریکا را دوباره خوانی کرد و محصولی را پدید آورد که در کنار مالهالند درایو متر و معیار سینمای پست مدرنیستی محسوب می شود. اما ورود فیلم به جرگه بهترین فیلم های تاریخ سینما با مقاومت منتقدان کهنه کار سینما رو به رو شده است که فیلم را بیش از حد بازیگوشانه و نابهنجار ارزیابی می کنند.

فقدان هرگونه احساس ملودرامیک و فضای ریشخند گونه ای که در اتمسفر فیلم تنیده شده است به لحاظ این دسته منتقدان غیرقابل هضم محسوب می شود. به هر حال این فیلم کالت تارانتینو آرام آرام خود را به صف شاهکارهای تایید شده تاریخ سینما نزدیک می کند. جایگاه فیلم فعلا در آخرین رده بندی سایت اند ساند ۱۲۷ بوده است اما با توجه به ارتباط فیلم با نسل های جدید منتقدان باید منتظر صعود شگفت انگیز فیلم در رای گیری سال ۲۰۲۲ باشیم.

دیگر فیلم های محبوب «عشق فیلم»ها که در انتظار توجه ویژه منتقدان باقی مانده اند

• دیوانه از قفس پرید (میلوش فورمن- ۱۹۷۵) آخرین رده بندی: ۳۷۷

• فهرست شیندلر (اسپیلبرگ- ۱۹۹۳)- رتبه ای به دست نیاورده است.

• رهایی شائوشنگ ۰فرانک دارابونت- ۱۹۹۴)- آخرین رده بندی: ۸۹۵

• باشگاه مشت زنی (دیوید فینچر- ۱۹۹۹)- آخرین رده بندی: ۸۹۴

• خون به پا می شود (پل تامس اندرسون- ۲۰۰۷)- آخرین رده بندی: ۲۰۲۰

• اینسپشن (کریس نولان- ۲۰۱۰)- آخرین رده بندی: رتبه ای به دست نیاورده است.

 


:: برچسب‌ها: پدرخوانده ها هم گاهی اشتباه می کنند ,